Przejdź do treści

FAQ - czyli odpowiadamy na Wasze najczęstsze pytania

O drukarni
Gdzie mogę sprawdzić opinie o Waszej firmie?

Oprócz zakładki nasi klienci na tej stronie, opinie o naszej drukarni znajdziecie także w naszym profilu Google oraz w karcie ocen sprzedającego naszego sklepu Allegro. Staramy się zapewnić Wam obsługę na najwyższym poziomie a to wymaga także Waszego poczucia bezpieczeństwa i pewności w trakcie realizacji zamówień. 

Jak długo jesteście na rynku?

Działalność rozpoczęliśmy we wrześniu 2022 roku. Jesteśmy młodą firmą ale właśnie dlatego staramy się bardziej. Dostarczamy usługi na najwyższym rynkowym poziomie. Współpracujemy i uczymy się od specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinach poligrafii, grafiki i marketingu. Dlatego możecie być pewni, że mimo krótkiego stażu na rynku, zadbamy o Was lepiej niż nie jeden branżowy dinozaur.

W czym specjalizuje się Wasza drukarnia?

Nie mamy konkretnej specjalizacji. Staramy się mieć jak najszerszą ofertę, jednak proponujemy Wam tylko te produkty, których wykonanie dopracowaliśmy do perfekcji. Kiedy dostajemy od Was zamówienie, traktujemy je jak własne, dlatego staramy się dobrać najlepsze materiały i techniki wydruku do zrealizowania danej wizji. Do tej pory największy segment naszej sprzedaży stanowiły kubki z nadrukiem, fotoobrazy, wszelkiego rodzaju naklejki i etykiety oraz personalizowane koszulki. Potrafimy jednak dużo więcej!

Gdzie zlokalizowana jest drukarnia BeeBart?

Siedziba drukarni znajduje się w Lublinie przy ul. Ceramicznej 8. Działamy w całej Polsce ale to właśnie Lublin jest miastem, w którym powstaliśmy i zapuściliśmy korzenie. Co do zasady zamówienia przyjmujemy przez internet oraz telefonicznie , jednak nie wygoniliśmy jeszcze nikogo, kto odwiedził nas na miejscu 😉

Oferta i cennik
Gdzie mogę znaleźć cennik produktów?

Każde zapytanie, które otrzymujemy wyceniamy indywidualnie. Ma to związek ze specyfiką branży drukarskiej (mnogością stosowanych materiałów, technik druku i różnicami w zapotrzebowaniu ilościowym klientów) a także tym, że nasza drukarnia nie działa w formule zwykłego sklepu internetowego. Za każdym razem pytamy o wasze potrzeby i wymagania  dotyczące ceny, czasu wykonania, jakości i innych kluczowych kwestii. Na podstawie zebranych informacji staramy się zaproponować rozwiązanie szyte na miarę. Na Waszą miarę.

Jak najszybciej otrzymać wycenę produktów, które chcę zamówić?

Aby otrzymać wycenę, napisz do nas mejla lub wiadomość przez formularz kontaktowy. Opisz, czego potrzebujesz:  rodzaj produktów, ich liczbę, kolorystykę, materiały wykonania (np. bawełna w przypadku koszulek z nadrukiem), wielkość i miejsce zadruku, kolorystykę nadruku.

Jeśli masz już gotowy projekt, możesz go załączyć. Przyspieszy to proces wyceny. Jeśli potrzebujesz, abyśmy przygotowali projekt, także opisz jak najdokładniej swoje wymagania i dostarcz nam jak najwięcej materiałów (logotypy, grafiki, zdjęcia, adresy stron, itd.). Dzięki temu będziemy mogli dużo szybciej zadziałać w Twojej sprawie.

Odpisujemy do 24h od otrzymania wiadomości, choć zwykle nasze pszczoły uwijają się duuużo szybciej.

Czy mogę negocjować cenę zamówienia?

Jesteśmy otwarci na wszystkie formy dialogu z klientami. Pamiętajcie jednak, że zejście poniżej pewnych granic cenowych może sprawić, że nie zarobimy na ciężkiej pracy, którą wykonujemy, żeby dostarczyć Wam jak najlepsze produkty, tak szybko jak tylko się da. A musicie wiedzieć, że praca przy maszynach drukarskich, to czasem ostra harówka… którą mimo wszystko uwielbiamy <3

Czy robicie nadruki na produktach dostarczonych przez klientów?

To zależy. Nie każdy materiał nadaje się do wykonania na nim nadruku. Zdarza nam się jednak znakować produkty, które nam przynosicie. Jeśli macie jakieś materiały, na których chcielibyście wykonać nadruk, najlepiej opiszcie nam je w zapytaniu i załączcie zdjęcia. Pamiętajcie też, że jako firma kupująca w hurcie mamy często dużo lepsze stawki w hurtowniach materiałów reklamowych niż klienci detaliczni. Dodatkowo dobrze potrafimy ocenić gatunek materiałów, dzięki czemu możemy przeprowadzić Was przez pole minowe branży reklamowej, w której z jakością produktów bywa… różnie.

Zamówienie
W jaki sposób mogę złożyć zamówienie?

Aby złożyć zamówienie w drukarni lub zadać pytanie dotyczące wyceny napisz do nas mejla na adres biuro@beebart.pl albo skorzystaj z formularza kontaktowego w zakładce „kontakt”.

Czy mogę otrzymać próbki interesujących mnie produktów?

Co do zasady, nie wysyłamy próbek produktów. Korzystamy z najwyższej jakości materiałów reklamowych, które dostępne są do zakupu na rynku. Ufamy jednak naszym klientom i rozumiemy, że przy większych zamówieniach chcecie się czasem upewnić, że wszystko będzie jak należy. Jeśli potrzebujecie próbek produktów reklamowych lub nadruków, które chcecie zamówić w większej ilości dajcie znać. W zależności od tego, jak kosztowne będą to materiały, ustalimy wspólnie warunki i przygotujemy darmowy lub odpłatny zestaw próbek. 

Jakie sposoby płatności akceptuje Wasza drukarnia?

Przyjmujemy płatności przelewem na konto. W związku z powszechnością i łatwą dostępnością przelewów bankowych staramy się unikać płatności gotówkowych. Ułatwia nam to rozliczanie Waszych zamówień i sprawia, że proces zakupu jest bardziej przejrzysty. 

Czy mogę wydrukować coś na miejscu?

Raczej nie drukujemy  zamówień na miejscu w drukarni. Plotery drukarskie mają ustaloną kolejkę wydruku i co do zasady nie są przystosowane do drukowania pojedynczych kartek w małych formatach. Jeśli potrzebujesz w pilnym trybie wydrukować jakiś dokument, poszukaj w okolicy punktu ksero, który z pewnością pomoże w takim przypadku. 

Projekty
Jakie są wymagania projektu do druku?

Najważniejsze aby projekt do wydruku miał przynajmniej taki rozmiar i dokładnie takie proporcje, w jakich ma być wykonany nadruk i wysoką rozdzielczość (najlepiej 300 ppi).

W przypadku logotypu lub innej grafiki, najlepiej, żeby projekt był plikiem wektorowym (formaty eps, svg, ai, cdr) albo obrazkiem png. wysokiej jakości.

Dobrze, jeśli projekt nadruku będzie wykonany w palecie barw CMYK. 

Jak sprawdzić rozmiar projektu?

Aby sprawdzić rozmiar grafiki na komputerze Apple, wystarczy kliknąć w plik prawym przyciskiem myszy, wybrać „Informacje”, a potem „Więcej informacji”, wyświetli nam się rozmiar obrazka podany w pikselach.

W systemie Windows klikamy w plik prawym przyciskiem myszy, wybieramy „Właściwości” a następnie „Szczegóły”, wyświetli nam się rozmiar także podany w pikselach.

Co to jest paleta barw CMYK?

Paleta barw CMYK to gama kolorów używanych przez niemal wszystkie urządzenia drukujące. Zawiera ona mniej kolorów niż paleta RGB używana przez ekrany urządzeń elektronicznych, przez co kolory wydruku mogą się różnić od tych na ekranie jeśli nie zmienimy barw projektu z RGB na CMYK.

paleta RGB vs paleta CMYK różnice barw

Jak zmienić paletę barw projektu na CMYK?

Aby zmienić paletę barw projektu do wydruku z RGB na CMYK, możesz skorzystać z programu graficznego takiego jak Photoshop lub darmowy Gimp. Jeśli jednak korzystasz z tych programów, pewnie doskonale o tym wiesz… 😛

Możesz też skorzystać z jednego z wielu, darmowych internetowych narzędzi, wpisując w wyszukiwarkę Google „convert rgb to cmyk” albo „zamień rgb na cmyk”. Oto jedno z takich narzędzi: www.imageconvert.org/rgb-to-cmyk 

Czy pomagacie klientom w przygotowaniu projektu?

Tak! Jeśli dostarczysz nam swój projekt, postaramy się pomóc Ci dostosować go do wydruku. Jeśli będą to kosmetyczne poprawki (zmiana palety barw, delikatne przeskalowanie) zrobimy to za darmo.

Jeśli projekt będzie wymagał większej obróbki (np. łączenia kilku grafik w jedną, podmiany napisów, usuwania tła, czy dodania innych elementów) może być konieczna dodatkowa opłata zależna od złożoności prac i czasu pracy grafika. Ustalimy wspólnie wycenę i na pewno się dogadamy 😉

Czy wykonujecie projekty na zamówienie?

Tak! Nasza drukarnia współpracuje z doświadczonymi grafikami, którzy mogą przygotować dla Was projekty na zamówienie. Tworzymy wizytówki, banery, logotypy, plakaty, ulotki i inne bajery.

Ile kosztuje przygotowanie projektu graficzego?

Cena projektu uzależniona jest od poziomu skomplikowania, ilości materiałów dostarczonych przez klienta i godzin pracy grafika. Wycenę wysyłamy do akceptacji przed przystąpieniem do projektowania i nigdy nie zmieniamy jej w trakcie!